Vakıf k12’nin kendi bünyesinde planlayıp üreterek uygulamaya taşıdığı projelerin vakfın varoluş amacına uygun olması, kaynakları verimli kullanması, hedeflenen etkiyi yapması, dönüşüme katkı sağlaması ve doğru seçimi vakfın başarısını, sürdürülebilir performansını etkileyen en önemli süreçtir.
Proje seçiminin ilk etabında Proje Planlama ve Yönetim Dokümanı hazırlanır. Bir Vakıf k12 projesinin seçimi için değerlendirme yapılmadan önce aşağıdaki tüm süreçlerin cevapları belli kriterlere göre hazırlanır.
1. Proje Planlama ve Yönetim Dokümanının Hazırlanması
Künye | : Amacı ve Hedef Kitlesi | ||
Gerekçe | : Sorun Ağacı | ||
Hedef Ağacı | : Hedef Değişim | ||
Ürün | : Ürün ve Hizmet Tanımı | ||
İşler | : Tüm Faaliyetlerin Tanımlanması | ||
Bütçe | : Finans Kaynağı – Nakit Akışı | ||
İş Planı | : Çalışma ve İş Teslim Takvimi | ||
Tanıtım | : İletişim – Paylaşım – Ağ Stratejileri | ||
Değerlendirme | : Üretim ve Etki Değerlendirmesi | ||
Sürdürülebilirlik | : Finansal ve Performans Sürdürülebilirliği | ||
Raporlama | : Raporlama ve Dokümantasyon Yöntem |
2. Nihai Değerlendirme: Vakıf Yönetimi tarafından yapılır.
Proje yönetimi proje planlama ve yönetim dokümanı ile birlikte yürütülür. Proje önerisi kabul edildikten sonra ara değerlendirme konu ve tarihlerine karar verilir. Bu tarihler çalışma ve iş teslim takvimine göre belirlenir. Her etap sonunda vakıf yönetimi durum değerlendirme sonuçlarını paylaşır. Proje sonunda tüm süreç ve sonuç raporu hazırlanır. Bu raporda proje planlama etaplarının sonuçları; süreç raporları ve sonuçları, proje durum raporu sunulur.